آنچه باید درباره استرس اکسیداتیو و روش های مقابله با ان بدانید

زمانی که رادیکال های آزاد یا گونه های فعال اکسیرژن در بدن رو به افزایش هستند در فرایند متابولیسم بدن تغییراتی را ایجاد می کند که نقش مهمی در شروع سرطان پستان خواهد داشت. استرس اکسیداتیو بیانگر همین امر در بدن است و تحقیقات نشان می دهد که این فرایند بیولوژیکی در بدن که به علت واکنش سلول های بدن نسبت به اکسیژن فعال است در بروز بیش فعالی، آلزایمر، سکته قلبی، کم خونی، اختلال بی توجهی، اوتیسم و … تاثیرات قابل ملاحظه ای دارد.

  اکسیداتیو و درمان های موثر

همه چیز درباره استرس اکسیداتیو:

رادیکال های آزاد در بدن تا زمانی ضروری است که تعادل آن ها بر همر نخورده باشد و به سلول های بدن آسیب وارد نکند که این برهم خوردن تعادل موجب کاهش مقاومت سیستم ایمنی بدن می شود. زمانی که دستگاه ایمنی بدن شما فعالیت کمی دارد التهاباتی در بدن شما ایجاد می شود که نمی تواند فرایند سم زدایی را به خوبی از بدن شما دفع کند.

استرس اکسیداتیو با وجود بیشتر شدن رادیکال های آزاد به نسبت آنتی اکسیدان های بدن موجب می شود تا پروتئین و اکسیداسیون سلول ها در معرض خطر قرار بگیرند و آسیب شدیدی به شما وارد خواهد شد.

علائم ابتلا به این بیماری می تواند دارای نشانه های مختلفی باشد که از جمله این علائم و نشانه ها می توان به کم شدن قدرت حافظه، خستگی و بی حالی مفرط، سر درد های شدید همراه با صدا، افزایش بیماری های عفونی در بدن، مشکلات پوستی از قبیل چین و چروک و دردهای مفصلی و ماهیچه ای است.

کنترل استرس اکسیداتیو

پیشگیری:

برای کاهش میزان ابتلا به اکسیداتیو باید از دو راهکار عمده استفاده کرد که هر یک دارای راهکارهای مختلف پیشنهادی هستند و می تواند در پیشگیری از آن موثر واقع شوند.

حفظ تعادل قند خون:

همانطور در بالا مطالعه کردید اکسیداتیو به دلیل افزایش رادیکال های آزاد اکسیژن رخ می دهد و زمانی که شما دارای سطح مصرف زیادی از قند هستید بدن برای سوزاندن آن اکسیژن بیشتری آزاد می کند در نهایت فعالیت اکسیداسیون بدن شما افزایش پیدا می کند.

جلوگیری از عفونت بدن:

عفونت بدن می تواند مقاومت سلول های ایمنی بدن شما را کاهش دهد زمانی که دچار سرماخوردگی می شوید میزانی از باکتری های عفونی در بدن شما هستند که باید درمان شوند. این فرایند با درست کردن برنامه غذایی که حاوی مقادیر زیادی اکسیدان باشد قابل پیگشیری است.

اکسیداتیو را بهتر بشناسید

کاهش استرس:

برای درمان و پیشگیری از استرس اکسیداتیو باید بر عوامل خطر آفرینی همچون استرس و اضطراب غلبه کنید این عمل با داشتن یک برنامه روزانه در درمان و کنترل استرس امکان پذیر است. بنابراین با داشتن یک برنامه درست ورزشی، طبیعت گردی، برنامه غذایی سالم و مطالعه می توانید بر این استرس غلبه کنید.

کنترل سموم:

سمومی که در بدن شما وجود دارند یا باید دفع شود و یا در مرحله ابتدایی باید مانع ورود اینگونه از سموم شوید برای این کار یک پیشنهاد موثری که ارائه می شود استفاده از خوراکی های ارگانیکی است که دارای مقادیر کمی از سموم هستند.

 آشنایی با اکسیداتیو

مصرف ادویه های حاوی آنتی اکسیدان:

مصرف برخی از مواد غذایی و ادویه جات دارای مقادیر زیادی آنتی اکسیدان است که باعث بالا رفتن مقاومت سلول های ایمنی بدن خواهد شد. زرد چوبه، زنجبیل، دارچین، چای سبز و انواع مواد غذایی مانند گوجه فرنگی، پرتغال و توت فرنگی از جمله مواد حاوی آنتی اکسیدان هستند و باعث درمان استرس اکسیداتیو می شوند.

The post آنچه باید درباره استرس اکسیداتیو و روش های مقابله با ان بدانید appeared first on آرگا.